رئيس ستاد سفر کارت ملي ادامه داد: چنانچه بسترهاي مخابراتي کشور دچار مشکل شوند دستگاههاي pos ممکن است نتوانند تبادل دلتا داشته باشند و در اين صورت تراکنش انجام نميشود.
رادمند تصريح کرد: از آنجائي که بحث سفر مطرح است و دارندگان سفر کارت ملي ممکن است در سفر با اين مشکل مواجه شوند، ستاد سفر کارت ملي با کمک بانک عامل (سپه) فرم انجام تراکنش در زمان خرابي دستگاههاي pos را طراحي کرد.
وي افزود: در صورت خرابي دستگاههاي pos و هرگونه مشکلي که مانع انجام تراکنش شود مرکز اقامتي موظف است فرم انجام تراکنش را پس از وارد کردن مشخصات خدمات داده شده، تاريخ و هزينه اعمال شده در اختيار مشتري قرار دهد.
رادمند ادامه داد: سپس مشتري اطلاعات خود را در فرم انجام تراکنش لحاظ کرده و پس از امضاء، فرم را براي ارسال به بانک عامل به مرکز اقامتي تحويل ميدهد.
وي خاطر نشان کرد: مرکز اقامتي موظف است بلافاصله فرم را به بانک عامل فکس کرده تا در اولين فرصت اين تراکنش از سوي بانک انجام شود.
رادمند تصريح کرد: اين کار که به منظور حمايت از مسافر در مسير سفرش انجام ميشود طرحي بينظير در حوزه سفر کارت است و تنها موردي است که به شکل استثنا آن را انجام دادهايم.
رئيس ستاد سفر کارت ملي خاطر نشان کرد: لازم است مسافران از حقوق خود آگاه باشند و چنانچه در مواردي با چنين مشکلي برخورد کردند در صورت عدم آگاهي اپراتور هتل فرم انجام تراکنش را از وي درخواست کنند./115
انتهای پیام/